Jedną z częściej wybieranych przez posiadaczy samochodów tuningowych przeróbek jest zmiana seryjnego tłumika na jeden ze sportowych modeli. Fabryczne tłumiki są projektowane w taki sposób, żeby znaleźć kompromis między efektywnością a emitowanym hałasem, i to w pierwszej kolejności komfort podróżujących jest najważniejszy. Lecz to będzie się też wiązać z pewnymi ograniczeniami mocy samochodu, jaką można podnieść na przykład wymieniając tłumik.
Jeśli ktoś jednak będzie planował to zrobić, to musi na parę ważnych kwestii zwrócić uwagę. Po pierwsze zakup tłumika sportowego najlepiej zrobić w jakiejś firmie specjalizującej się w produkcji takich części, takiej jak na przykład RM motors. Wówczas po pierwsze będzie miał gwarancję odpowiedniej jakości wykonania, a poza tym tego, że dostępne tłumiki przelotowe spełniały będą wszystkie wymagania wiążące się z aktualnie obowiązującymi przepisami.
Przede wszystkim chodzić tu będzie o intensywność hałasu, który nie może przekraczać pewnych norm. Jeśli samochód po zamontowaniu nowego tłumika będzie zbyt hałaśliwy, to może nie przejść okresowych badań, lub też podczas kontroli policja zatrzyma kierowcy dowód rejestracyjny. Istotna jest też jakość wykonania i użyte do tego materiały, tak aby za parę miesięcy nie trzeba było wymieniać tego elementu na nowy. Jeśli ktoś będzie chciał, to pomyśleć może o kolejnym elemencie polepszającym osiągi auta. Coraz częściej w ostatnich czasach jest także wybierany downpipe, który także zwiększa o kilka koni moc jednostki napędowej.
+Tekst Sponsorowany+