W wypadku opon samochodowych kwintesencją jest pomiędzy innymi stan bieżnika. Od niego to zależy, czy jesteśmy w stanie pozostać dopuszczeni do jazdy pojazdem. Jeśli bieżnik jest niezmiernie starty w zasadzie mówimy, że pojazd jeździ na „łysych oponach”. Wtenczas auto nie powinno odjeżdżać na drogę, bo stwarza niebezpieczeństwo również dla innych kierowców, jak i dla samego siebie.
Toteż w wypadku startego bieżnika wypada wymienić opony na pionierskie. Co prawda tak nazwany „niedzielny kierowca” nie zna tego kłopotu, gdyż nieczęsto użytkuje swój pojazd, jednak są sytuacje, gdzie oraz on jest wymuszony do zmiany opon. Bezbłędnie bo wiemy, iż ogumienie musi być zmieniane przynajmniej raz do roku – mobilna wulkanizacja Szczecin. Ze względu na nawierzchnie oraz temperatury rozróżniamy opony na sezon letni (obejmujący też wiosnę) oraz zimowy (z jesienią włącznie). Wówczas to wypada wymienić opony, ale każda bardziej zorientowana postać będzie wiedzieć, że nie jest to niezbędność, ponieważ jesteśmy w stanie zakupić tak oznaczane opony całoroczne.
Mamy prawo jednakże mieć komplet opon letnich oraz zimowych oraz jeżeli godnie eksploatujemy swój pojazd, zamiast co roku kupować nowe jesteśmy w stanie je zmieniać, dotąd do dopóki nie stracą swej przyczepności. Co ważne mamy parę rodzajów bieżnika w zależności od tego po jakiej powierzchni będzie poruszał się samochód. Może to być albowiem jazda terenowa po drogach gruntowych, gdzie wtenczas opony mają bieżnik gruby, wypukły i głęboki. Kiedy podróżujemy po miejskich ulicach i autostradach najlepsze są opony bieżnikowane drobnymi oraz stosunkowo płaskimi rowkami, a w przypadku powierzchni pośredniej między terenową, a uliczną najpoprawniej sprawdza się bieżnik o rowkach przeciętnej głębokości.
1 komentarz
+Reklama+
TuningShop Kraków łączy pasję z profesjonalizmem. Oferta to nie tylko tuning, ale także kosmetyki samochodowe Kraków, które utrzymają Twój pojazd w doskonałej kondycji. Sprawdź jak możesz zadbać o swój samochód.